Aziatische kipsalade

kipsla
Je hebt van die dagen dat het allemaal niet zo wil lukken.
Vandaag is zo’n dag.

Ik probeer te werken maar het schiet niet op, probeer te lezen maar begrijp de woorden niet, wil iets leuks doen maar weet niet wat, moet van mezelf weer gezonder gaan eten maar heb alleen maar zin in bier, junkfood en chocola, wil een beter mensch worden maar weet niet waar te beginnen en ben al 2 dagen aan het worstelen met het stukje bij deze Aziatische kipsalade. Ik weet wat ik wil zeggen maar niet hoe ik ‘t op moet schrijven.

Ik wilde iets vertellen over midwinter en tuinmotivatie. Over binnenkort op zaadexcursie gaan naar Vreeken. Over een lege tuin. Over het feit dat er tuintechnisch gesproken alleen maar gedroogde munt in dit recept zit. Maar dat ik ‘t desondanks toch koken-uit-de-tuin approved verklaar.
En dat alles dan vlot, leuk en geestig geschreven.

Maar dat gaat ‘m dus duidelijk niet worden…

Maaltijdsalade/lunch voor 4

2 stengels bleekselderij, schoongemaakt en fijngesneden
kwart Chinese kool, schoongemaakt, fijngesneden
halve komkommer, gehalveerd, ontdaan van zaden, fijngesneden
2 winterwortels, schoongemaakt, fijngesneden
ong 150 g kipfilet, gaargekookt, in slierten geplukt
3 tl gedroogde munt of 2 el verse, fijngehakt
2 el verse koriander, fijngehakt
2 el sesamolie
2 el lichte sojasaus
2 el vissaus
1 el citroensap
1 el zoete chilisaus
4 el zoute pinda’s

Meng de sesamolie, sojasaus, vissaus, citroensap en chilisaus tot een gladde dressing.
Doe de groenten, de munt, de koriander en de slierten kipfilet in een slakom. Giet de dressing eroverheen en hussel goed.
Garneer met de pinda’s.
Klaarrrrr

Moeilijker dan dit moet het op dit soort dagen ook niet worden he.
Hopelijk verloopt jullie dag beter!

One thought on “Aziatische kipsalade

  1. Heel herkenbaar hoor, dat worstelen met een blogje. Writers block heet dat toch?
    En leuk, naar Vreeken! Lijkt me een hele gepassioneerde zaadkweker. Ik kan tijden op die website snuffelen.

Leave a Reply

