Cheesecake brownies met frambozen

brownie2

Eens in de zoveel tijd mag ik toegeven aan m’n bakobsessie en ga ik uit m’n dak met boter, suiker, chocolade enzo.
Toevallig had ik nu ook net een nieuw boek gekocht. Een bakboek van Linda Lomelino. En stond ik te trappelen om daar iets uit te maken. Want de foto’s in dat boek zijn zó mooi, daar ga je gewoon een beetje van kwijlen van watertanden.

Overigens heb ik eigenlijk een soort van enorme hekel aan dat soort vrouwen.
Jeweetwel; oogverblindend mooi en dragen altijd precies de juiste jurk. Beginnen een blogje, wat dan binnen no-time een kijkcijferkanon wordt, schrijven vervolgens een boekje en hopla, idem dito.
Dan ben ik er al helemaal klaar mee. En dan zijn de foto’s ook nog eens prachtig en de recepten om je vingers bij op te vreten.
Bah! (Inderdaad, ik ben jaloers. Stinkjaloers.)

Anyway, misschien is ‘t wel een beetje terecht dat ze een kijkcijferkanon is hoor. Want dit zijn écht de allerlekkerste brownies die ik ooit gegeten heb.
Dus ik zou zeggen; bakken maar! Ik neem er nog een (bwurp) en ga ondertussen stug verder met m’n kansloze missie om ook perfect te worden…

Voor 15 a 20 stukken

Brownie
225 boter op kamertemperatuur + extra om in te vetten
4 eieren
300 g suiker
150 g bloem
1/4 tl zout
80 g cacao
2 tl vanille essence

Cheesecakelaag
200 g roomkaas
100 g mascarpone
40 g suiker
1 ei
4 el bloem
175 g frambozen, vers of diepvries

Verwarm de oven voor op 175 graden. Vet een ovenvaste vorm van ong 20 x 30 cm in met boter.
Meng de bloem met het zout en de cacao in een kom.
Doe de eieren met de suiker in een andere kom en klop met de elektrische mixer een minuut of 4 tot een romig, luchtig geheel.
Smelt ondertussen de boter.
Voeg de boter in gedeeltes aan het eimengsel toe en klop tot een glad beslag. Roer de vanille essence erdoor.
Zeef het bloemmengsel boven het eimengsel en spatel tot een net samenhangend beslag.
Schenk in de ingevette vorm.

Klop de roomkaas, mascarpone, ei, suiker en bloem in weer ‘n andere kom tot een glad beslag.
Verdeel dit over het browniebeslag.
Trek strepen (of krullen, whatever) met een vork of lepel zodat je een marmereffect krijgt.
Verdeel de frambozen over het beslag en duw ze er een beetje in.
Bak in het midden van de oven in 45 a 55 minuten gaar. Een prikker die je erin steekt moet er net schoon weer uitkomen.
Laat helemaal afkoelen voordat je de brownies in stukken snijdt.
brownie1

One thought on “Cheesecake brownies met frambozen

Leave a Reply

