Geduld

Het is bijna maart (officieel dus nog winter) en ik heb de lente in m’n bol.
Die kwakkelwinter ben ik onderdehand echt spuugbeu. Ik wil naar buiten en met m’n handen in de aarde wroeten. En zaaien, verpoten, verspenen, verpotten, uitplanten, spitten, harken enzovoort.
Dus toen de zon even scheen, was er geen houden meer aan en maakte ik de fout om alvast wat zaaisels buiten te willen “afharden”.

Normaal gesproken kunnen mosterdblad en hertshoornweegbree wel wat kou hebben, maar door die schrale oostenwind van vandaag lagen de stakkertjes binnen no-time compleet op apegapen.
Ok, op zich geen man overboord want er is nog tijd zat voor een nieuw zaaisel. Het is tenslotte pas februari.
Maar toch, mijn plantenhart vindt het akelig om ze zo te zien verpieteren.
bladmosterd
De moraal van dit verhaal?
Om te beginnen; geduld is een schone zaak.
En 1 zaaisel maakt nog geen lente.
Of beter 1 kiemplantje in de pot dan 10 op de grond.
Enne, beter laat dan nooit (in geval van de lente).

Goed, genoeg flauwigheid voor vandaag. Ik ga maar weer eens een taart bakken ofzo.
Vandaag geen recept, ik heb even geen inspiratie. Bovendien ben ik druk met het maken van teeltplannen en zaaikalenders. En met het voorzaaien van onnoemelijke hoeveelheden pepers en tomaten. En met het maken van ontelbare foto’s van m’n schatjes zaaisels.
Een wannabe-boerin moet toch wat.
schatje

2 thoughts on “Geduld

Leave a Reply

