Mijn nieuwe wildernis

Toen we hier kwamen wonen, had ik beloofd om niet op zoek te gaan naar een volkstuin. Iets maken van de tuin om het huis zou tenslotte al werk genoeg zijn. En bij huis is best plek voor zo hier en daar een kropje sla.
Maar naarmate de winter vorderde begon het steeds meer te kriebelen. Of eigenlijk, ondraaglijk te jeuken.
Want een extern landje is zoveel leuker. Daar heb je de ruimte om te experimenteren, daar kan je er een rotzooi van maken (ok, dat kan thuis ook, maar dat vindt de Knutselaar niet leuk. Die wil genieten van de bloemetjes en de bijtjes) én daar heb je tuinbuurmannen met wie je eindeloos over tuinieren kunt ouwehoeren.
tuin1
Toen kwam er een moment dat ik mezelf niet meer kon beheersen en opeens met de plaatselijke tuinklup aan de telefoon hing. Of ze nog een tuintje overhadden.
Dat hadden ze. Verdiende echter niet de schoonheidsprijs.
Ik moet bekennen dat ik wel een beetje schrok toen ik de tuin in kwestie zag; een soort van loopgravenstelsel overwoekerd met zuring, brandnetels, boterbloemen en gras.
Maar als je daar iets van weet te maken, heb je wél eer van je werk. En bovendien is ‘t “slechts” 100 M2.
Dus.
Eitje.
tuin2
Vervolgens was ik zo overweldigd door m’n eigen onbesuisdheid dat ik met fiets en al onderuit ging. Met een gekneusde rechterhand als gevolg.
Dus van spitten en wieden zal voorlopig weinig terecht komen (timing is inderdaad niet m’n sterkste punt).
En alwéér geen recept vandaag want de Knutselaar heeft m’n hand & mij een kookverbod opgelegd…
handje

One thought on “Mijn nieuwe wildernis

  1. Pingback: In de ban van de Tuin | Koken uit de tuin

Leave a Reply

