In de ban van de Tuin

In m’n vorige post heb je kunnen zien hoe de “tuin” eruit zag toen ik ‘m kreeg.
Nu, een kleine 3 weken later, ziet ie er zo uit:
petitpotager

Om te zeggen dat ik hier trots op ben, is nogal een understatement.
Helemaal omdat we slechts 3 handen tot onze beschikking hebben (Inderdaad, het meeste werk is gedaan door de Knutselaar. Ik stond erbij en keek ernaar…).

Maar zo zal ‘t niet lang blijven natuurlijk, want het grote groeien is nog niet begonnen. En ik moet ook nog iets verzinnen tegen de konijneninvasies. Evenals tegen de duiven, slakken, rupsen en alle andere veelvraten die ongetwijfeld in groten getale hun buikjes komen volvreten.
Maar de grond is mooi en vruchtbaar en ik heb al een stapel teeltplannen klaarliggen (m’n nieuwste tijdverdrijf tijdens slapeloze nachten). Bovendien heb ik alle fouten die je als beginnend moesboerin kunt maken al wel zo ongeveer gemaakt (meerdere keren ook wel), dus ik heb goede hoop dat ik daar iets van geleerd heb…

Toen werd vandaag het volgende project bezorgd. De kers op de taart zeg maar:
bouwpakket
Tadaaaa, een spiksplinternieuw supah-de-luxe megatastic kasje!
En dat was hard nodig ook, want de vensterbanken puilen uit.
vollebak
Eigenlijk vraagt zo’n gelegenheid om taart. Maar koken gaat nog niet geweldig met het stakkerige handje dus dat stel ik nog even uit. Waarvoor uw begrip. Dankuwel.
Ik zal het goedmaken, hand op m’n hart.

Leave a Reply

