Misbaksels

Het miezert hier al zowat anderhalve week. Ik ben dus ook al eeuwen niet op de tuin geweest.
Of nouja, zondag ben ik tegen beter weten in gegaan maar het was koud, guur, nat en er was niemand om mee te kletsen (behalve de paarden dan, maar die zeggen niks terug). Dus was ik na een half uur alweer op weg naar huis.

Ik baal er een beetje van. Want de oude tuin is een bende. De nieuwe tuin ook. Die krijg ik per 1 december opgeleverd en ik verwacht dat ie er dan nog ongeveer hetzelfde uitziet.
Daarom had ik in de planning staan om november te gebruiken om de oude tuin op te kuisen. Zodat ik vanaf 1 december full gas ertegenaan kan in de nieuwe tuin.

Nouja, pech. Dan ga ik maar verder tekenen aan het tuinplan-waar-ik-me-toch-niet-aan-ga-houden.
tuinplan
En maar weer eens dingen-doen-met-pompoen. Want die is nog steeds nog lang niet op.

…3 uur later. Na een hoop gehannes met ‘t nogal bewerkelijke recept staat m’n eerste echte pumpkin pie dan toch in de oven.
Ik heb er niet echt vertrouwen in. De vulling was volgens mij veuls te vloeibaar. Maar het uiteindelijke resultaat ziet er niet eens zo heel slecht uit.
Alleen de smaak…. Nah, ik ben niet enthousiast.

Maar ach, shit happens. We gaan stug verder met het volgende project; pompoengnocchi. Recept uit een River Cafe Cook Book. Dat moet lukken dus.
Alweer bewerkelijk tot en met. En ook nu heb ik m’n twijfels. Er moet bijna een kilo bloem door de gnocchi om de structuur nog enigszins ergens op te doen lijken en vervolgens zakken ze in de vergiet alweer uit tot een vormeloze klont… Gatverdamme, dit wil ik niet eten.
bah
En hoppa, in de kliko ermee. Daaag avondeten, hallooo friet speciaal!

Moraal van dit verhaal?
Als je veel slechte recepten uitprobeert, ben je snel door je pompoenvoorraad heen.

En als er weer een keer iets lukt (fingers crossed), zal ik wel weer een receptje schrijven. Maar vandaag even niet.

3 thoughts on “Misbaksels

  1. Ik zag je foto en dacht gelijk dat je ook pompoengnocchi had gemaakt. En ja hoor. Mijn man vond hem ook niet lekker, nadat ik 2 uur in de keuken had staan worstelen… 😔
    Volgende keer weer gewoon pompoensoep.

Leave a Reply

