Stavaza in de nieuwe Tuin

Ondertussen ziet de nieuwe Tuin er nu zo uit. Het begint al ergens op te lijken:

We zijn bijna klaar met de boel omspitten en onkruidvrij maken (yeah right, in our dreams).
Alhoewel, bijna klaar… Blijkt dat we het ergste gedeelte voor ‘t laatst bewaard hebben. Het stuk midden links op de foto (om mij heen zeg maar) is echt compleet overgenomen door handjesgras, ander woekergras, nog iets met woekerende dikke witte afbreekwortels, zevenblad en akkerwinde.
Maar wortelonkruid wieden heeft wel wat vind ik. Op een bepaalde manier is ‘t wel een lekker gevoel als je zo’n dikke witte woekerwortel uit de grond trekt en dattie er dan in 1 x uitglijdt…
Maarja, meestal breken ze gewoon af.

Er stond een grote gereedschapsbak, die hebben we omgebouwd tot koude bak (met de ramen die we nog hadden uit de vorige tuin).
Ik heb er ook al in gezaaid; radijs, overjarige worteltjes, tuinbonen, doperwten. De radijsjes komen zelfs al op. Hoera.

En van gevonden hout bouwden we een nieuwe compostbak.
Als over een tijdje de linker bak vol is, mag die rustig rijpen en gaan we verder in de rechterbak. Tot die tijd doet de rechterbak dienst als opslagplaats en kruiwagenparking.

Aanstaande vrijdag heb ik vrij en het knmi belooft goed weer. Dus ik heb me voorgenomen om dan de he-le dag in de tuin te gaan werken.
Verheug me er nu al op.

Leave a Reply

